Nawigacja
Zwolnienie z zajęć - wzór
Usprawiedliwienie - wzór
Pliki cookies
W celu zapewnienia najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w Państwa przeglądarce internetowej. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności
Powitanie
II Liceum Ogólnokształcącece im. S. Wyspiańskiego
42-500 Będzin ul. Teatralna 5
tel. 267-45-80; e-mail: 2lobedzin@gmail.com

Kolejny wielki sukces naszych humanistów!
Wczoraj w sprawdzianie wiedzy pewnie pokonaliśmy szkoły z Zagłębia Dąbrowskiego, dzisiaj zadanie było trudniejsze. Ze szkołami śląskimi zmagaliśmy się w tematach, które oscylowały wokół historii Śląska. Udowodniliśmy jednak, że prawdziwy humanista z Wyspiana ma bardzo szerokie horyzonty i wielkie umiejętności. Zajęliśmy II miejsce, pokonując drużyny z Rudy Śląskiej i Bytomia, zachowując tym samym szanse na udział w następnym etapie.
Ogromny, ogromny sukces naszych uczniów! Dodatkowo - Jakub Płonka został uznany najlepszym mówcą! Faktycznie, nie miał sobie równych!
A ja czułam się dzisiaj jak dyrygent bardzo kameralnej orkiestry. Bo i mnie i "moim muzykom" udało się stworzyć zespół z indywidualności. Wiele musieliśmy przejść aby nauczyć się wspólnego grania i partnerstwa. Choć czasem dyrygent musi zamieniać się w dyktatora...
Dziękuję zatem wielkim mówcom, znawcom historii, nie tylko Śląska i mistrzom słowa. Wymieniam Was z wielkim zaszczytem: Ania Benduska, Damian Kika, Przemek Krzywdziński i Jakub Płonka. Jestem przekonana, że dzisiejsze debaty przyczyniły się do Waszego rozwoju.
Dziękuję serdecznie za dwa dni pełne emocji! Raz jeszcze gratuluję sukcesów!
Małgorzata Hat

DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH, 25 października 2014 sobota

Uczestnikami są klasy pierwsze i drugie.

4 KONKURENCJE :

1. TEST KULTUROWO -JĘZYKOWY

Każda klasa rozwiązuje test pisemny - po uprzednim odnalezieniu fragmentów testu w szkolnych poszukiwaniach (drużyna otrzymuje wskazówki, gdzie w szkole szukać części testu). Cała klasa rozwiązuje test.

Przedstawienie symbolu wylosowanego państwa w dowolnej formie: prezentacja muzyczna, przebranie, plakat - wraz z omówieniem.

3. DIALOG FIMOWY

Klasa prezentuje oryginalny , dowolny fragment wylosowanego filmu, po czym przedstawia ten fragment w 2 wybranych językach obcych nauczanych a naszej szkole.

4. MINI PLAYBACK SHOW

Każda klasa prezentuje Mini Playback Show. Uczniowie przygotowują mix piosenek w językach nauczanych w naszej szkole, mix powinien składać się przynajmniej z TRZECH kawałków w TRZECH różnych językach. Prezentacja piosenek nie może urągać zasadom dobrego smaku, przygotowany show nie może być wulgarny, obsceniczny, ZARÓWNO POD WZGLĘDEM PRZEBRANIA JAK I SŁÓW PIOSENEK. Niedostosowanie się do tej zasady jest równoznaczne z dyskwalifikacją. Punktowana będzie znajomość słów utworów oraz oddanie charakteru piosenek.

Wszystkie wymienione wyżej konkurencje podlegają ocenie jury.
Jeżeli klasa nie przygotuje któregokolwiek z wyżej wymienionych elementów konkurencji, traci np. klasowe z wszystkich języków obcych nauczanych w danej klasie.

NAGRODY:

I MIEJSCE- ocena cząstkowa celujący ze wszystkich języków obcych nauczanych w danej klasie, dodatkowe np. z języków obcych w II semestrze.

II MIEJSCE €- ocena cząstkowa bardzo dobry z języków nauczanych w danej klasie, dodatkowe np. w II semestrze z języków obcych.

III MIEJSCE- dodatkowe np. z języków obcych nauczanych w danej klasie w II semestrze.

Uwaga konkurs !
Serdecznie zapraszamy młodzież uczącą się w szkołach gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych do udziału w konkursie fotograficznym organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego w Katowicach.
Konkurs jest ciekawym przedsięwzięciem finansowanym ze środków UE i składa się z kilku etapów:
- warsztaty dla młodzieży z profesjonalnymi fotografami,
- wycieczki po województwie śląskim podczas, których zostaną wykonane konkursowe zdjęcia realizacji z projektów unijnych,
- nagrodzenie najlepszych prac oraz wystawa na lotnisku w Pyrzowicach.
Więcej informacji można uzyskać na stronieLink

I miejsce w konkursie wiedzy o sejmie

W dniu dzisiejszym uczniowie Wyspiana pod dowództwem Małgorzaty Hat w gmachu IV Liceum im. S. Staszica w Sosnowcu udowodnili, że ich znajomość zasad funkcjonowania Sejmu RP jest ogromna. W zacnym gronie przedstawicieli szkół ponadgimnazjalnych z Zagłębia Dąbrowskiego niesamowitą wiedzą wykazał się Przemek Krzywdziński, który zdeklasował rywali i pewnie zgarnął nagrodę za zajęcie pierwszego miejsca.
Organizatorzy przyznali, że pierwszy raz zdarzyło im się zdobycie przez uczestnika konkursu maksymalnej liczby punktów. Wiadomo - humanista z Wyspiana!!!

Gratuluję Przemkowi i pozostałym "WOSowcom": Damianowi, Kubie, Agnieszce i Gosi.

Małgorzata Hat

Ślubowanie pierwszaków oraz Spotkania Uniwersyteckie Wyspiana

13 października, w przededniu Święta Edukacji Narodowej, pierwszoklasiści z Wyspiana stali się pełnoprawnymi uczniami naszej szkoły. Po uroczystym ślubowaniu, uczestniczyli w Spotkaniach Uniwersyteckiech Wyspiana - cyklu warsztatów i wykładów prowadzonych przez przedstawicieli zaprzyjaźnionych z nami uczelni wyższych, Prokuratury Rejonowej w Będzinie, Sądu Rejonowego w Będzinie i Komendy Powiatowej Policji w Będzinie.
W tym roku tematyka koncentrowała się głównie na prawnych i społecznych aspektach funkcjonowania w Internecie - mowa była o budowaniu wizerunku w sieci, savoir vivre w pracy oraz granicy między życiem wirtualnym i w "realu". Młodzież wzięła również udział w warsztacie budowania zespołu, podczas którego próbowała rozsupłać węzeł gordyjski... Jednen z warsztatów poświęcony został technikom udzielania pierwszej pomocy i specyfice pracy ratownika medycznego.
Wszystkim prowadzącym zajęcia zaproszonym gościom serdecznie dziękujemy za cenne spostrzeżenia, wskazówki oraz opowieści pełne pasji.

Do zobaczenia w przyszłym roku podczas kolejnych Spotkań Uniwersyteckich Wyspiana...

Organizator: Luiza Witkowska

Szczegółowy harmonogram możecie znaleźć tutaj

Cudze chwalimy, swoje też zwiedzamy - zaczarowany Kraków

6 października wyjechaliśmy na trzydniową wycieczkę do Krakowa. Pod czujnym okiem profesorek: Izabeli Zawady, Ewy Pawik, Barbary Rudy, Luizy Witkowskiej oraz Małgorzaty Kantor-Szczęśniak realizowaliśmy misterny, skrzętnie zaplanowany program.
Pierwszego dnia musieliśmy się zmierzyć z własną kondycją podczas pieszej wędrówki szlakami Ojcowskiego Parku Narodowego. Widzieliśmy "wywróconą górę" - Maczugę Herkulesa, wspaniały zamek w Pieskowej Skale i Źródełko Miłości. Zwiedzając Jaskinię Łokietka, dowiedzieliśmy się, gdzie sypiał król Władysław Łokietek. Jaskinia Ciemna dała nam nowe wyobrażenie o ludziach pierwotnych. Mieliśmy okazję spotkać kilka nietoperzy, nie tylko uczniowie czuli lęk, wpatrując się w te stworzenia. Nikt nie przypuszczał, że czas na prawdziwy strach dopiero nadejdzie...
"Ech tam, dom strachów. Nikt mnie tam nie przestraszy" - te słowa można było usłyszeć, stojąc przed drzwiami do Lost SoulsAlley - galerii strachu, czyli kolejnego punktu naszego planu. Dopiero po wyjściu każdy nabierał ogłady. Tylko uczniowie i profesorki o mocnych nerwach wytrwali w swoim własnym horrorze.

Dalszy ciąg relacji autorstwa Aleksandry Kozieł z klasy II D w czytaj więcej.

Profilaktyka uzależnienia od alkoholu

8 października w Kinie "Nowość" w Będzinie uczniowie klasy IIID pod opieką prof. Barbary Dragan uczestniczyli w warsztatach związanych z przeciwdziałaniem uzależnieniom. Dzięki projektowi realizowanemu przez Wydziału Polityki Społecznej Starostwa Powiatowego w Będzinie, młodzież spotkała się z Jarosławem Wajkiem (wieloletnim członkiem zespołów "Dżem" oraz "Oddział Zamknięty", a także terapeutą do spraw uzależnień). Dopełnieniem pełnej cennych przemyśleń i spostrzeżeń prelekcji stała się poruszająca projektcja filmu "Żółty szalik" w reż. Janusza Morgensterna.

LW

Żródło grafiki: http://powiat.bedzin.pl/aktualnosci/1518-jutro-jest

Liga Lekkoatletyczna

2 października w Dąbrowie Górniczej odbył się Finał Rejonowy Szkolnej Ligi Lekkoatletycznej. Uczniowie Wyspiana zajęli w niej odpowiednio II miejsce wśród kobiet i III miejsce wśród mężczyzn.
Drużyna Wyspiana: Siemieniec Klaudia, Całka Natalia, Cembrzyńska Katarzyna, Stolarska Ivetta, Wciślik Marlena, Szafruga Paulina, Zwolińska Karolina, Paściak Marta, Kozioł Aleksandra, Czekaj Paulina, Malik Wiktoria, Pasternak Justyna, Bartosińska Joanna; Wilk Igor, Doliński Krzysztof, Bogacki Filip, Sitarz Damian, Wawer Gracjan, Adamczyk Kamil,Zemło Mateusz, Niciak Jakub, Kamiński Piotr.
Wielkie Gratulacje !!!

Wyspian w łódzkiej fabryce snów

Od czegoś trzeba zacząć… Odwołane loty do Los Angeles zmusiły nas do zmiany planów. Zamiast do Hollywood wybraliśmy się do Szkoły Filmowej w Łodzi. Niestety, nie zostaliśmy jeszcze „zauważeni” przez wielkich reżyserów, ale sami zauważyliśmy wiele. Pokazano nam trzy filmy – prace dyplomowe studentów reżyserii i oprowadzono nas po studiach filmowych. Mieliśmy okazję zajrzeć na plan i przekonać się, jak wygląda praca całej ekipy filmowej. A potem pomaszerowaliśmy dziarsko na ulicę Piotrkowską, aby chłonąć klimat dziewiętnastowiecznej „ziemi obiecanej”.
Ekipą jeszcze nie filmową opiekowały się Panie: Magdalena Kawecka, Bożena Szajerska, Agnieszka Wójcik i Małgorzata Wójcik-Dudek.

MWD

Warsztaty Matematyczne w Sławkowie

DRUGIE I TRZECIE MIEJSCE W V EDYCJI WOJEWÓDZKEGO FESTIWALU PIOSENKI EUROSONG!!!!!
Miło nam poinformować, że w piątkowym finale Konkursu Piosenki Europejskiej, który odbył się w Kinoteatrze Rialto w Katowicach, nasze uczennice wywalczyły srebrny i brązowy medal. Aleksandra Rój – piosenką „Make you feel my love” zdobyła drugą pozycję, natomiast Kamila Zdenkowska uplasowała się na podium z utworem „When a man loves a woman”.
Sama kwalifikacja do ścisłej finałowej piątki była ogromnym sukcesem, teraz wokalistki potwierdziły niezaprzeczalną charyzmę i talent.
Gratulujemy i czekamy na dalsze sukcesy!
Teatr
Wyspian

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie możesz się zalogować?